Na budowie wolskich przystanków drugiej linii metra widać efekty prowadzonych prac. W rejonie budowanej stacji Księcia Janusza odtwarzana jest północna jezdnia ulicy Górczewskiej. Powstaje podbudowa jezdni oraz wylewane są kolejne warstwy asfaltu. Kształtu nabierają też wejścia do stacji Młynów. Oprócz wcześniej ułożonych posadzek kamiennych, pojawiły się tam stalowe konstrukcje zadaszeń nad wejściami. Pod ziemią z przybywa torowisk oraz urządzeń i elementów wystroju wnętrza. Już ponad sześć kilometrów szyn jest na swoim miejscu, czyli blisko 80 proc. wszystkich torów na tym odcinku. Trwają prace przy montażu ok. 200 km tras kablowych. W sumie na tych stacjach i pomiędzy nimi ułożonych zostanie 553 km kabli. Na poziomie antresoli stacji Młynów widać też pierwsze elementy wystroju – szklane tafle z kolorowymi grafikami. Ten odcinek ma być gotowy do końca roku.
Roboty odbywają się też na peronach stacji Płocka, Młynów i Księcia Janusza. Na sufitach nad torami są już okładziny akustyczne. Malowane są też ściany pomieszczeń technicznych. Robotnicy układają płyty peronowe, płyty krawędziowe oraz okładziny schodów. Do zamontowania jest ponad 9 500 m kwadratowych różnego rodzaju płyt kamiennych.
Gotowa stacja Trocka czeka na pierwszych pasażerów / fot. ZTM
Na styku Woli i Bemowa powstaje kolejny, najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich. Wykonawca tej inwestycji na zrealizowanie projektu wartego 959,5 mln zł ma czas do listopada 2021 roku. Stacja Powstańców Śląskich powstaje pod południową jezdnią ul. Górczewskiej, na wysokości urzędu dzielnicy Bemowo. Dlatego na tej kluczowej bemowskiej ulicy wprowadzone zostały zmiany komunikacyjne. Wyłączona z ruchu została północna jezdnia ul. Górczewskiej na wysokości ul. Konarskiego.