W krainie wina, miodu i sera

Ziemia Lubuska nie doczekała się na razie produktu ze znakiem unijnym. Ale kandydatów jej nie brakuje.

Aktualizacja: 04.02.2016 21:22 Publikacja: 04.02.2016 19:03

Lokalne specjały coraz częściej są wykorzystywane do promocji regionów

Lokalne specjały coraz częściej są wykorzystywane do promocji regionów

Foto: materiały prasowe

– Ziemia Lubuska słynie nie tylko z licznych atrakcji turystycznych, ale także specjałów, które podbijają serca i podniebienia mieszkańców regionu oraz gości z Polski i z zagranicy – mówi Elżbieta Anna Polak, marszałek województwa lubuskiego. – Różnorodność jej kulinarnego dziedzictwa odzwierciedla Lista Produktów Tradycyjnych – dodaje.

Prowadzi ją Ministerstwo Rolnictwa i do tej pory doczekała się nieco ponad 1,5 tys. wpisów. Na województwo lubuskie przypadają 44 z nich. Pierwsze miejsce, z 205 produktami, zajmuje Podkarpacie.

Pozostało 90% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego