Bycie liderem kosztuje

W samorządach zaczął się boom na autobusy elektryczne. Jak Polska długa i szeroka miasta rozpisują przetargi na tego typu pojazdy. Można nawet odnieść wrażenie, że zrodziła się swoista rywalizacja, kto pierwszy zajmie pozycję lidera w zakresie miejskiej elektromobilności.

Publikacja: 11.05.2017 22:30

Anna Cieślak-Wróblewska

Anna Cieślak-Wróblewska

Foto: WANIEK RYSZARD/FOTORZEPA

Całe to zamieszanie to efekt rządowego programu rozwoju elektromobilności w Polsce. Program ma nie tylko zachęcić „zwykłych" kierowców, by kupowali elektryczne samochody, ale także przyczynić się do budowy silnych polskich przedsiębiorstw specjalizujących się w produkcji takich pojazdów (w tym komunikacji miejskiej). Wedle projektu odpowiedniej ustawy na większe miasta (powyżej 50 tys. mieszkańców) zostanie nawet nałożony obowiązek posiadania w swoim taborze docelowo co najmniej 30 proc. pojazdów zeroemisyjnych.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach