Reklama

Bycie liderem kosztuje

W samorządach zaczął się boom na autobusy elektryczne. Jak Polska długa i szeroka miasta rozpisują przetargi na tego typu pojazdy. Można nawet odnieść wrażenie, że zrodziła się swoista rywalizacja, kto pierwszy zajmie pozycję lidera w zakresie miejskiej elektromobilności.

Publikacja: 11.05.2017 22:30

Anna Cieślak-Wróblewska

Anna Cieślak-Wróblewska

Foto: WANIEK RYSZARD/FOTORZEPA

Całe to zamieszanie to efekt rządowego programu rozwoju elektromobilności w Polsce. Program ma nie tylko zachęcić „zwykłych" kierowców, by kupowali elektryczne samochody, ale także przyczynić się do budowy silnych polskich przedsiębiorstw specjalizujących się w produkcji takich pojazdów (w tym komunikacji miejskiej). Wedle projektu odpowiedniej ustawy na większe miasta (powyżej 50 tys. mieszkańców) zostanie nawet nałożony obowiązek posiadania w swoim taborze docelowo co najmniej 30 proc. pojazdów zeroemisyjnych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama