Reklama

Miód na serce, słodycz dla żołądka

Przed dekadą kinowym hitem był animowany „Film o pszczołach" (Bee Movie), zabawna, choć niepozbawiona satyrycznego żądła wizja pszczelego świata na styku ze światem ludzi. Tym stykiem jest oczywiście miód odbierany zapracowanym, bezlitośnie wykorzystywanym przez ludzkość pszczołom.

Publikacja: 13.06.2017 22:00

Anita Błaszczak

Anita Błaszczak

Foto: Fotorzepa / Kompala Waldemar

Gdy jednak główny pszczeli bohater wygrywa w nowojorskim sądzie proces przeciwko ludziom i uwalnia pszczoły od obowiązku produkcji miodu, filmowa bajka przechodzi w edukacyjny moralitet. Obrazowo pokazuje, co nam grozi, gdy pszczoły zrezygnują ze zbierania nektaru i pyłków kwiatowych – zgodnie z przypisywaną Albertowi Einsteinowi przepowiednią, że gdy na Ziemi zginie ostatnia pszczoła, ludzkości pozostaną tylko cztery lata życia. Chociaż dla przeciętnego konsumenta pszczoły to przede wszystkim dostawcy miodu oraz sprawcy użądleń, to w praktyce ich rola jest znacznie bardziej doniosła. Te niewielkie owady odpowiadają za zapylenie około 80 proc. roślinności na Ziemi, w tym warzyw i owoców. Bez nich w dość krótkim czasie stanęlibyśmy w obliczu klęski głodu, bo trwające od dłuższego czasu prace nad sztuczną pszczołą nie przynoszą na razie przełomowych efektów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama