Reklama

Będziemy łowić więcej statków

Po zakończeniu rozbudowy przez Gdańsk mogłoby przechodzić nawet 100 mln ton ładunków rocznie.

Publikacja: 13.11.2017 21:00

Inwestycje | Po zakończeniu rozbudowy przez Gdańsk mogłoby przechodzić nawet 100 mln ton ładunków ro

Inwestycje | Po zakończeniu rozbudowy przez Gdańsk mogłoby przechodzić nawet 100 mln ton ładunków rocznie.

Foto: Fotorzepa/Adam Woźniak

Port Centralny w Gdańsku byłby przedłużeniem zbudowanego w połowie lat 70. Portu Północnego. Na kilkuset hektarach terenu pomiędzy Naftoportem a ujściem kanału portowego powstałyby nowe terminale: pasażerski, masowy, drobnicowy oraz ro-ro.

Prawdopodobnie jeszcze w tym roku, a najpóźniej w pierwszym kwartale przyszłego, ma być ogłoszony przetarg na studium wykonalności portu. Jak stwierdził Marcin Osowski, wiceprezes ds. infrastruktury w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk, prowadzone są rozmowy dla zapewnienia finansowania pierwszej części projektu, czyli budowy dwóch–trzech terminali. Chodzi w nich m.in. o ustalenie możliwości finansowych potencjalnych partnerów prywatnych oraz dokonanie podziału odpowiedzialności za poszczególne elementy projektu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Regiony
Gapowicze regionalnym wyzwaniem dla samorządów
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama