Będziemy łowić więcej statków

Po zakończeniu rozbudowy przez Gdańsk mogłoby przechodzić nawet 100 mln ton ładunków rocznie.

Publikacja: 13.11.2017 21:00

Inwestycje | Po zakończeniu rozbudowy przez Gdańsk mogłoby przechodzić nawet 100 mln ton ładunków ro

Inwestycje | Po zakończeniu rozbudowy przez Gdańsk mogłoby przechodzić nawet 100 mln ton ładunków rocznie.

Foto: Fotorzepa/Adam Woźniak

Port Centralny w Gdańsku byłby przedłużeniem zbudowanego w połowie lat 70. Portu Północnego. Na kilkuset hektarach terenu pomiędzy Naftoportem a ujściem kanału portowego powstałyby nowe terminale: pasażerski, masowy, drobnicowy oraz ro-ro.

Prawdopodobnie jeszcze w tym roku, a najpóźniej w pierwszym kwartale przyszłego, ma być ogłoszony przetarg na studium wykonalności portu. Jak stwierdził Marcin Osowski, wiceprezes ds. infrastruktury w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk, prowadzone są rozmowy dla zapewnienia finansowania pierwszej części projektu, czyli budowy dwóch–trzech terminali. Chodzi w nich m.in. o ustalenie możliwości finansowych potencjalnych partnerów prywatnych oraz dokonanie podziału odpowiedzialności za poszczególne elementy projektu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach