Nawet 20 tys. osób może przewinąć się przez poznańskie Targi Produktów i Usług dla Samorządów Lokalnych – Gmina 2011 r. Dla przedsiębiorców z bardzo różnych branż to znakomita okazja, by zaprezentować ofertę przygotowaną właśnie na potrzeby samorządowców.
– Zainteresowanie jest duże – ocenia Magdalena Pietrzyk z firmy iWebReader. Jej produkt to oprogramowanie pozwalające na udźwiękowianie treści na stronie internetowej. – To innowacyjny system, dzięki któremu odczytywanie tekstów odbywa się w czasie rzeczywistym – dodaje. Udźwiękowienie treści internetowych pozwala korzystać z zasobów sieci osobom niedowidzącym, starszym czy dzieciom z dysleksją.
Firma Graffico wystawia na targach „witacze". To wielkogabarytowe reklamy, które samorządowcy mogą wykorzystywać jako wizytówki miast (np. na granicy gminy), urzędów, ważnych miejsc itp. – Co ciekawe, większe zainteresowanie widzimy ze strony mniejszych miejscowości, bo one najbardziej dostrzegają konieczność promowania się w oryginalny sposób – mówi Łukasz Borkowski z Graffico.
– Oferujemy oprogramowanie pozwalające usprawnić system zarządzania w oświacie – podkreśla z kolei Szymon Rzewuski z firmy Vulcan. Oświata pochłania ok. 30 proc. wydatków gmin, nic dziwnego, że produkty i usługi w tej dziedzinie to rozwijający się rynek.
Na targach promują się też samorządy, przedstawiając ofertę inwestycyjną. Dolnośląski urząd marszałkowski ma np. do sprzedania atrakcyjną działkę w centrum Wrocławia.