Promowane przez Podlaską Akademię Kulinarną smaki wschodniej Polski coraz śmielej wchodzą do restauracyjnego menu

Od ponad roku w Białymstoku działa Podlaska Akademia Kulinarna. Dzięki niej po regionalne specjały coraz chętniej sięgają kucharze.

Aktualizacja: 20.09.2016 13:26 Publikacja: 19.09.2016 22:00

Ser koryciński swojski to jeden z najbardziej znanych produktów regionalnych z Podlasia

Ser koryciński swojski to jeden z najbardziej znanych produktów regionalnych z Podlasia

Foto: materiały prasowe

– Nie ma w Polsce drugiego regionu tak bogatego w doskonałe produkty spożywcze, jak Podlasie – mówi Arleta Żynel, szefowa kuchni, była właścicielka białostockich restauracji Arsenał i Mistrz i Małgorzata. – Wśród kulinarnych skarbów warto wymienić chociażby kindziuk i kumpiak podlaski, wytwarzany przez Łukasza Ancypo z Sokółki, wyroby mleczarskie Mlekovity, świeże ziała, oleje, ogórki czy ryby – dodaje.

O bogactwie kulinarnym Podlasia świadczy też rosnąca liczba specjałów na Liście Produktów Tradycyjnych (LPT) prowadzonej przez Ministerstwo Rolnictwa. W połowie września województwo Podlaskie miało ich na swoim koncie ponad 60. – W tym roku na LPT wpisane zostały nalewka żenicha i hajnowski marcinek – informuje Jakub Gąsowski, kierownik Referatu Promocji w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego. – Na wpis oczekuje augustowska jagodzianka, a kilku kolejnych producentów zadeklarowało chęć rejestracji swoich wyrobów.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej