Aktualizacja: 26.10.2016 23:00 Publikacja: 26.10.2016 23:00
Wojciech Romański
Foto: Fotorzepa / Waniek Ryszard
Polsce udało się uniknąć masowej likwidacji tej formy transportu w latach 50. i 60. ubiegłego wieku, jaka dotknęła np. Francję, kiedy to miały je zastąpić autobusy lub metro. Tramwaje zniknęły co prawda z ulic kilku miast, takich jak Bielsko-Biała, Jelenia Góra, Inowrocław, Słupsk czy Wałbrzych, ale na ogół nie były to systemy rozbudowane. Najbardziej drastycznego cięcia dokonał Olsztyn, który zresztą właśnie odbudował sieć od zera i myśli o jej dalszej rozbudowie. Jednak przez lata dominacja autobusu odbijała się – w różnym stopniu – na tramwajach. Miejskie systemy nie były remontowane, tabor był przestarzały, zamykano kolejne linie...
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regional...
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji...
Kraków – stolica polskiej kultury, miasto pełne cennych zabytków i unikatowych zbiorów, wpisane na Listę Światow...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas