Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 30.01.2017 22:00 Publikacja: 30.01.2017 22:00
Wojciech Romański
Foto: Fotorzepa / Waniek Ryszard
Po drugiej stronie granicy już tak pięknie nie jest, a linie kolejowe o znaczeniu lokalnym, niekiedy nawet regionalnym, wciąż są zamykane, a czasem całkowicie likwidowane. Taki los ma niebawem spotkać cztery kolejne odcinki wygaszonych już tras na Opolszczyźnie, w sumie ok. 30 km w okolicach Głubczyc i Głuchołazów. Niektórych bardzo bronią samorządy, ale nie mają pieniędzy na ich remonty.
Nie znaczy to jednak, że regionalna czy lokalna komunikacja kolejowa w Polsce jest skazana na dalszą degradację. Mam nadzieję, że w kolejnych latach dzięki działaniom samorządów więcej będzie komunikatów o przywracaniu ruchu na zamkniętych niegdyś liniach niż tych o definitywnej ich likwidacji. Niezbędne są jednak remonty, bo bez nich nie uda się utrzymać pasażerów, którzy nie tylko chcą gdzieś dojechać, ale też pragną, by nie zajmowało to więcej czasu niż potrzeba. Tymczasem na zdegradowanych trasach prędkości handlowe osiągane przez pociągi są coraz niższe.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Nie ma podstaw do tego, żeby uznać mężczyzn za rozrzutnych i mało oszczędnych – wynika z badania przeprowadzoneg...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Dla mnie jako prezydenta kluczowe jest, by zarządzać budżetem odpowiedzialnie i wybierać te inwestycje, które za...
Centrum Unijnych Projektów Transportowych przyznało Kolejom Dolnośląskim 617,6 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy...
Celem nowej inicjatywy edukacyjnej – Akademii Zakupu Gazu – jest zapoznanie odbiorców samorządowych i powiązanyc...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Rozpoczęły się wakacje. Stolica, jak co roku, przyciągnie miliony turystów. Priorytetem dla miasta jest zapewnie...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas