Wrocław jest siedzibą jednej z najważniejszych w Europie firm dla przewozów drogowych: giełdy transportowej Trans.eu. – Nie wiem, jak bym sobie dał radę bez Trans.eu, bo przecież nie zawsze starcza własnych kontaktów, żeby znaleźć ładunek powrotny – stwierdza lubelski przedsiębiorca, mający blisko 200 zestawów do przewozu.
Trans.eu ma dziesięć oddziałów zagranicznych, obsługuje największe europejskie koncerny logistyczne i tysiące przewoźników z kilkunastu krajów. Łączna liczba abonentów wynosi 35 tys. firm z całej Europy. Konkurentami zatrudniającej 500 osób wrocławskiej spółki są wyłącznie firmy zagraniczne.
Spółkę Logintrans, operatora platformy Trans.eu, założyli w 2004 roku Ryszard Burdek, Szymon Podgórski i Piotr Hunker. Istotą innowacyjności było oparcie całego modelu biznesowego na komunikacji, która jest kluczowa w tej branży.
– Wprowadziliśmy unikalną wówczas technologię komunikacji w biznesie, czyli komunikator. Pomogło to, że używanie komunikatora już wcześniej spopularyzowało się w Polsce. Z Gadu-Gadu korzystało wielu spedytorów. Różnica polegała między innymi na tym, że rozmowa na platformie Trans.eu jest prowadzona w konkretnym kontekście (np. oferty ładunku). To jest unikatowe rozwiązanie nawet dzisiaj – przekonuje Piotr Hunker.
Wspomina, że decyzja o komunikatorze zapadła już 2002 roku. – Bazowaliśmy na rozwiązaniu, które stworzył nasz partner, firma informatyczna RST (której właścicielem był i jest Szymon Podgórski) dla turystyki, nazwali to Nettur, na tym zrobiliśmy wersję dla transportu, która wystartowała w 2004 jako usługa bezpłatna – wspomina Piotr Hunker.