Roszady na liście najbardziej pożądanych marek luksusowych. Dominacja Włochów

Miu Miu – „dziecko” Miucci Prady – po raz kolejny znalazło się na samym szczycie listy najbardziej pożądanych marek luksusowych według autorów rankingu Lyst Index. Włosi mają jednak więcej powodów do radości, bo zdominowali zestawienie – pochodzące z tego kraju marki zajmują niemal połowę stawki.

Publikacja: 30.04.2024 15:17

Włoska marka Miu Miu drugi raz z rzędu znalazła się na czele zestawienia Lyst Index.

Włoska marka Miu Miu drugi raz z rzędu znalazła się na czele zestawienia Lyst Index.

Foto: Brendon Thorne: Bloomberg Finance LP

Opublikowano właśnie najnowszą listę najbardziej pożądanych marek na świecie według modowego barometru – międzynarodowej platformy zakupowej Lyst. Jej analitycy co kwartał opracowują zestawienie 20 najbardziej pożądanych marek świata. W raporcie podsumowującym pierwszy kwartał 2024 roku na pierwszych miejscach listy widocznie dominują marki pochodzące z Włoch – w pierwszej dziesiątce jest ich aż sześć, zaś w dwudziestce – dziewięć. Zajmują więc niemal połowę stawki. 

Lyst Index: Miu Miu liderem li najbardziej pożądanych marek luksusowych 

Autorzy raportu Lyst Index tworzą swoje zestawienie na podstawie analizy danych – badają między innymi aktywność milionów użytkowników z całego świata oraz działalność kilkunastu tysięcy marek i sklepów. Dokładna metodologia wciąż jest tajemnicą – wiadomo jedynie, że analitycy List skupiają się na wynikach wyszukiwania, zakupach, przeglądaniu produktów w sklepach, a także na tym, jak często o konkretnej marce wspominano w mediach społecznościowych. Które marki obecnie najbardziej interesują klientów i klientki z całego świata? Najnowsza edycja raportu Lyst Index pokazuje, że w zestawieniu triumfują słynący z zamiłowania do mody Włosi. 

Czytaj więcej

Król „cichego luksusu” kwitnie w czasach kryzysu. Doskonałe wyniki

W pierwszym kwartale 2024 roku na pierwszym miejscu zestawienia Lyst znalazł się włoski dom mody Miu Miu. I to już po raz drugi. Marce, której założycielką jest Miuccia Prada, i która zasłynęła odważnymi projektami, już w ubiegłym roku udało się zepchnąć dom mody Loewe z pierwszego miejsca najbardziej pożądanych marek świata. Autorzy rankingu podkreślają, iż marka utrzymuje doskonałe wyniki – nie tylko zachowała ona w zestawieniu pierwsze miejsce, ale zainteresowanie nią wciąż rośnie. 

Według autorów zestawienia, liczba wyszukiwań Miu Miu w sieci w pierwszym kwartale wzrosła o 8 proc.   Trzy produkty stworzone przez modowe „dziecko” Miucci Prady, znalazły się także na liście dziesięciu najpopularniejszych na świecie produktów. „W tej chwili Miu Miu dominuje rynek. Marka wyróżnia się w oczach miłośników mody – jest zabawna, ma niepowtarzalną stylistykę, a jej viralowe produkty cementują ją na szczycie zestawienia” – czytamy. 

Co ciekawe, wzrosnąć miała nie tylko ogólna liczba wyszukiwań Miu Miu. Marką coraz częściej zainteresowani są także mężczyźni. „W tej grupie wyszukiwanie wzrosło o 88 proc. w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Buty sportowe Miu Miu powstałe we współpracy z New Balance, są najgorętszym produktem tego kwartału – wyprzedały się w Internecie w ciągu kilku godzin” – podkreślają autorzy zestawienia.

Czytaj więcej

Król „cichego luksusu” kwitnie w czasach kryzysu. Doskonałe wyniki

Najbardziej pożądane marki luksusowe: dominacja Włochów

Nawet jeśli nie brać pod uwagę pierwszego miejsca Miu Miu, pierwszy kwartał 2024 roku i tak zdominowały marki włoskie. W pierwszej dziesiątce rankingu Lyst jest ich aż sześć, zaś w dwudziestce – dziewięć. Zajmują więc niemal połowę stawki. 

Na miejscu drugim rankingu znalazła się Prada – włoska marka, która w pierwszym kwartale ubiegłego roku po raz pierwszy została najbardziej pożądaną marką na świecie w raporcie Lyst Index. Zajęła wówczas miejsce włoskiej marki Gucci, która była wieloletnim faworytem zestawienia, i która – swoją drogą – znalazła się także w zestawieniu za pierwszy kwartał 2024 roku. 

Miejsce trzecie według najnowszej edycji raportu Lyst Index zajmuje Loewe. W drugim kwartale 2023 roku marka po raz pierwszy znalazła się na pierwszym miejscu listy, jednocześnie sprawiając, że otwierająca wcześniej podium Prada, znalazła się na drugiej pozycji. Tuż za hiszpańskim domem mody znów uplasowała się jednak marka włoska – Bottega Veneta, która od lat jest niezwykle popularna, ale w ostatnich latach stała się prawdziwą sensacją. Kochają ją zarówno użytkowniczki Instagramu, jak i klientki, które regularnie wracają do butików. Często powodując, że kolekcje są wyprzedane. 

Innymi włoskimi markami, które znalazły się na najnowszej liście najbardziej pożądanych marek na świecie według międzynarodowej platformy zakupowej Lyst są także: Moncler (miejsce 6), Versace (miejsce 7), Valentino (miejsce 9), Gucci (miejsce 11), Diesel (miejsce 17), Dolce & Gabbana (miejsce 18). 

W rankingu znaleźć można także wiele marek pochodzących z Francji – między innymi Saint Laurent (miejsce 5), Jacquemus (miejsce 10) czy Louis Vuitton (miejsce 14). Popularnością wciąż cieszą się jednak także Balenciaga (miejsce 8), Burberry (miejsce 12), Skims (miejsce 13), New Balance (miejsce 15), The Row (miejsce 16), Alaia (miejsce 19) oraz JW Anderson (miejsce 20). 

Najnowsze zestawienie Lyst nie jest jedynym powodem, dla którego włoska branża mody luksusowej ma powody do radości. Dowodem na to, że włoskie marki ekskluzywne cieszą się niezmienną popularnością jest także to, że w ostatnim czasie marka Brunello Cucinelli, której produkty nierzadko nazywa się „ubraniami dla milionerów”, ze świetnym wynikiem zamknęła pierwszy kwartał 2024 roku. Producent luksusowej odzieży zanotował wzrost w wysokości 16,5 procent, choć konkurenci na rynku mierzą się ze spowolnieniem.

Opublikowano właśnie najnowszą listę najbardziej pożądanych marek na świecie według modowego barometru – międzynarodowej platformy zakupowej Lyst. Jej analitycy co kwartał opracowują zestawienie 20 najbardziej pożądanych marek świata. W raporcie podsumowującym pierwszy kwartał 2024 roku na pierwszych miejscach listy widocznie dominują marki pochodzące z Włoch – w pierwszej dziesiątce jest ich aż sześć, zaś w dwudziestce – dziewięć. Zajmują więc niemal połowę stawki. 

Lyst Index: Miu Miu liderem li najbardziej pożądanych marek luksusowych 

Pozostało 91% artykułu
Moda
Słynna brytyjska marka w tarapatach. Przegrała z modą na „cichy luksus”?
Moda
Victoria’s Secret wraca z pokazami „aniołków”. Koniec kryzysu słynnej marki?
Moda
Drżeli przed nimi giganci. Słynna marka trafi na sprzedaż? Koniec dobrej passy
Moda
Kraj, który się uzależnił od fast fashion. Kupują 2 razy więcej niż średnia w UE
Moda
Najbogatszy człowiek świata sprzedaje słynny dom mody? Stał się za mało luksusowy
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?