Reklama

Polacy myją częściej ręce? Dane temu przeczą

Miejskie przedsiębiorstwa wodociągowe nie zauważają większego poboru wody w marcu – w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. A przecież częstsze mycie rąk ma nas chronić przed koronawirusem.

Publikacja: 15.03.2020 17:34

Mimo porad i zachęt ekspertów do częstszego mycia rąk – zużycie wody pozostaje na tym samym poziomie

Mimo porad i zachęt ekspertów do częstszego mycia rąk – zużycie wody pozostaje na tym samym poziomie, co zwykle.

Foto: fot. AdobeStock

– W świetle pojawiających się komunikatów, dotyczących zachowania szczególnego bezpieczeństwa w kontekście rozprzestrzeniania się koronawirusa, spodziewaliśmy się znacznych przyrostów w tej kwestii. Spółka jest oczywiście przygotowana na zwiększone pobory wody – przyznaje Marek Jaromin, pełnomocnik zarządu ds. kontaktów z mediami Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów w Katowicach, które dostarcza wodę dla aglomeracji.

We wszystkich ostrzeżeniach przez koronawirusem na pierwszym miejscu stawia się higienę, zwłaszcza rąk. – Im częściej myjesz ręce, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że wirus za pośrednictwem twojej osoby przejdzie na innych ludzi. Dlatego też, jeżeli znajdowałeś się w miejscu publicznym, także w autobusie czy pociągu, myj ręce najszybciej jak tylko to możliwe, kiedy opuścisz środek transportu – apelują eksperci.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Z regionów
Bezpieczeństwo dostaw wody w Warszawie
Z regionów
Płatne praktyki w samorządzie – Mazowsze realizuje je od dekady
Z regionów
Jak lokalne władze walczą z upałami? Więcej zieleni, mniej betonu
Z regionów
Część samorządów chce liberalizacji ustawy wiatrakowej
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Z regionów
Mazowsze poleca się na wakacje
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama