Z pomocą przychodzą sprawdzone modele współpracy na zasadzie franczyzy, które w naszym kraju cieszą się dużą popularnością. Widać to także na przykładzie sieci Żabka, która tylko w tym roku otworzy kolejnych 600 sklepów w całej Polsce. Prowadzone przez ponad 4 tys. franczyzobiorców lokale popularne są zarówno w dużych metropoliach, jak i w małych miejscowościach.

Prowadzenie własnego biznesu wiąże się nie tylko z dobrymi chęciami i inicjatywą, które, choć ważne na początek, powinny być wspierane przez zaangażowanie i chęć do wytężonej pracy. Dlatego warto sobie ułatwić i skorzystać ze wsparcia, jakie oferuje franczyzodawca – szczególnie, że obu stronom zależy na sukcesie prowadzonego biznesu. Stąd np. sieć Żabka zajmuje się kompleksowym uruchomieniem każdej, nowo powstałej placówki – weryfikuje lokalizację pod kątem natężenia ruchu i potencjalnych przychodów, wynajmuje lokal oraz zapewnia wyposażenie i zatowarowanie sklepu. Aby przystąpić do sieci, nie trzeba mieć doświadczenia w handlu. Każdy może odnieść sukces w tym biznesie. Ważne są przedsiębiorczość i zaangażowanie.  Resztą zajmie się Żabka, przygotowując przyszłych franczyzobiorców do pracy w nowej roli. Potwierdza to przykład pani Joanny, która prowadzi sklep w Piechowicach.

– Na decyzję o rozpoczęciu współpracy z siecią Żabka złożyło się kilka elementów. Jednak opinia innych franczyzobiorców i przede wszystkim chęć prowadzenia własnego biznesu były najistotniejsze – wspomina pani Joanna, franczyzobiorczyni z Piechowic. –Natomiast to, co na co dzień utwierdza mnie w słuszności tej decyzji, to narzędzia, dzięki którym sklep płynnie funkcjonuje. Mam tu na myśli sprawny system zamówień i narzędzia ułatwiające pracę, jak chociażby aplikacja frappka będąca swoistym centrum zarządzania sklepem – dodaje.

Prowadzenie takiej firmy wymaga zaangażowania, własnej pracy, inicjatywy i dobrych chęci. Ważne jest jednak to, że nie trzeba zaczynać od podstaw, a we wszystkich formalnościach pomoże sieć, której zależy na rozwoju każdej placówki. Franczyzobiorcy przez pierwszych sześć miesięcy mają zapewnione 12 tys. złotych podstawowego przychodu oraz dodatkowe 3 tys. złotych miesięcznie. Po stronie franczyzobiorcy jest inwestycja na poziomie około 5 tys. zł, z której środki zostaną wykorzystane na zakup kasy fiskalnej, koncesji czy pokrycie pierwszych kosztów związanych z zatrudnieniem.

Żabka pomaga również franczyzobiorcom w działaniach marketingowych oraz dostarcza rozwiązania IT, które usprawniają zarządzanie biznesem, czego przykładem jest aplikacja frappka. To narzędzie stworzone dla i z myślą o franczyzobiorcach. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą na bieżąco monitorować wyniki sprzedaży w swoich placówkach, generować symulację przychodów czy rozliczenia finansowe.

Szczegóły dotyczące franczyzy w ramach sieci Żabka można znaleźć na stronie: https://www.franczyza.zabka.pl