Materiał powstał we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego
W październiku 2020 r. samorząd regionu ogłosił start programu „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza”, jednego z pierwszych w kraju, regionalnych programów internacjonalizacji o tak szerokim zakresie. Skierowany do sektora dolnośląskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP), wpisujących się w inteligentne specjalizacje Dolnego Śląska program cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Jeszcze przed startem pierwszych misji i działań chęć udziału w „Going Global” zgłosiło ponad 250 przedsiębiorców.
Głównym celem projektu była krajowa i międzynarodowa promocja gospodarcza regionu oraz wzrost poziomu internacjonalizacji regionalnych przedsiębiorstw, w tym poszukiwanie nowych rynków zbytu i dostawców. W ramach projektu zorganizowano łącznie 13 zagranicznych misji gospodarczych. Powstały też trzy nowoczesne aplikacje multimedialne oraz kampania promocyjna projektu w mediach.
– Samorząd województwa zaplanował wiele działań, których celem jest łagodzenie ekonomicznych i gospodarczych skutków pandemii, a obecnie także wojny trwającej za naszą wschodnią granicą. Jednym z kluczowych elementów wspomagających powrót do normalności po pandemii dolnośląskich MMŚP był projekt „Going Global Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza” – tłumaczy marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski z Bezpartyjnych Samorządowców.
Nowe technologie promowały na świecie Dolny Śląsk
Hologramy, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość to zaawansowane technologie, które samorząd województwa wykorzystał do promocji gospodarczej Dolnego Śląska. Dzięki nim region mogli poznać między innymi uczestnicy Światowej Wystawy Expo w Dubaju.