To już pieniądze z nowego regionalnego programu operacyjnego dla Wielkopolski. W przypadku grantów proeksportowych (poddziałanie 1.4.1) chodzi o kompleksowe wsparcie działalności przedsiębiorstw posiadających plan rozwoju eksportu. Firmom zainteresowanym zagraniczną ekspansją Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego oferuje łącznie 19,9 mln złotych.
W przypadku dotacji na kulturę, a dokładnie na wydarzenia kulturalne (poddziałanie 4.4.2), pula jest identyczna (19,9 mln zł). Pieniądze te trafią na projekty dotyczące organizacji wydarzeń o charakterze kulturalnym wnoszących trwały wkład do zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, w tym wsparcie niezbędnej infrastruktury. Te ostatnie granty są przede wszystkim kierowane do instytucji kultury, samorządów, jednostek budżetowych, stowarzyszeń, fundacji, kościołów i szkół wyższych. Przedsiębiorcy mogą występować w roli partnerów projektów realizowanych przez wymienionych beneficjentów.
– Dotacje w ramach obu tych konkursów przyznajemy w ramach pomocy de minimis. Maksymalny poziom dofinansowania to 700 tys. zł – mówi „Życiu Wielkopolski” Hubert Zobel, dyrektor Departamentu Wdrażania Programu Regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.
Co konkretnie mogą sfinansować firmy? Działania obowiązkowe to: doradztwo i opracowania w zakresie wdrożenia nowych modeli biznesowych; poszukiwanie partnerów na rynkach docelowych (analizy, opracowania); uzyskanie dokumentów niezbędnych do wprowadzenia produktów lub usług przedsiębiorcy na wybrane rynki docelowe (doradztwo, zakup); doradztwo w zakresie strategii finansowania przedsięwzięć eksportowych i działalności eksportowej; doradztwo w zakresie opracowania koncepcji wizerunku przedsiębiorcy na wybranych rynkach oraz wsparcie inwestycyjne w zakresie dostosowania produktów/usług do wymogów na rynkach docelowych.
Działania dodatkowe to: udział w zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych w charakterze wystawcy; organizacja i udział w misjach gospodarczych za granicą; udział w międzynarodowych imprezach targowo-wystawienniczych odbywających się na terytorium Polski w charakterze wystawcy oraz organizacja misji gospodarczych przedsiębiorców zagranicznych u przedsiębiorcy.